Takáto reforma je potrebná už dlhú dobu, vzhľadom na rýchly technologický vývoj.
Eurokomisárka poukázala na internetové sociálne siete ako Facebook a MySpace,
ktoré neustále útočia na svojich používateľov reklamami vybranými podľa
údajov uvedených v ich profile, a inteligentné čipy na báze
rádiofrekvenčná identifikácia (RFID). Európske pravidlá ochrany
súkromia sú jasné. Osobné informácie sa môžu používať iba po
predchádzajúcom súhlase dotknutej osoby. Nesmieme sa vzdať tejto
základnej zásady a nechať monitorovať, skúmať a zaznamenávať všetky
naše informácie výmenou za prísľub „relevantnejšej“ reklamy!
Komisárka taktiež varovala, že RFID, teda inteligentné čipy
zabudované do výrobkov vysielajúce rádiové signály, by naplnili svoj
ekonomický potenciál iba vtedy, ak ich používali zákazníci a nie ak by
sa používali na zákazníkoch. Žiadny Európan by nemal pri sebe nosiť čip
bez toho, aby presne vedel, na čo sa používa, a aby mal možnosť ho
kedykoľvek odstrániť alebo vypnúť. Takéto čipy sú v súčasnosti vyvíjané
pre použitie pri výrobe predplatených cestovných lístkov. Existujú však
obavy, že by mohli byť vsadzované do výrobkov, v snahe zistiť správanie
sa zákazníkov bez toho, aby o tom vedeli.
Zdroj: Verlag Dashofer